Text

Daisypath Anniversary tickers

Followers

12 March 2012

PREVIEW CERPEN : PENERANG HATIKU


GHAZ?

"Ha ha ha...macam bunyi tong gas sahaja. Weih pilihlah nama samaran yang sedap sikit bunyinya."

Zara mengejek setelah ternampak pesanan ringkas yang ditaip. Ghaz Sulaiman nama penuh dia, tapi aku lagi suka panggil dia Man. Bila dia guna nama samaran baharu Ghaz, ok sedap jugaklah tapi aku sengaja mengusik. Ghaz Sulaiman memang seorang yang baik hati sangat-sangat. Sebab itu dia memang sesuai jadi partner aku buat audit disalah sebuah syarikat yang dilantik.

"GHAZ! Bukan Gas! Kau ni apahal mengacau hidup aku? Nama sahaja perempuan tapi perangai tak serupa perempuan. Baik kau jadi lelaki teruslah!" Ghaz Sulaiman mengherdik Izara Aishah.

"Eleh, dah basi herdikkan kau tu la tong gas!"

"Bercakap dengan kau macam bercakap dengan kasut."

Perang mulut seorang lelaki lembut tetapi bukan ke arah perempuan dan seorang lagi perempuan kasar tetapi bukan ke arah lelaki. Mereka merupakan teman rapat ditempat sekerja malah satu unit lagi.

"Tu dokumen tu belum settle lagi. Kau kerja lebih masa harini kan? Kau siapkanlah. Esok turn aku pulak."

"Weih Man janganlah macam tu. Kesianlah dekat aku. Banyak tu dokumen nak kena settle, kau apahal balik awal pulak ni?"

"Aku ada hal."

"Hal apa pulak? Dah dekat dateline hantar audit ni weih."

"Mak aku nak jumpa calon menantu dia lah!" Ghaz Sulaiman sudah tersenyum-senyum itik!

"Hah!" Aku terkejut dengan kenyataan yang keluar daripada mulut Ghaz Sulaiman. Bila masa dia keluar dating? Kenapa tak pernah nak cerita dengan aku pun. Sampai hati kau, Ghaz Sulaman. Kecik tahu hati aku sekarang!

"Esok aku tolong kau. Bye Zara."

Ghaz Sulaiman berlalu pergi dan tinggallah aku seorang diri hadap dokumen yang perlu disiapkan hujung bulan ini. Gilalah, lagi dua minggu sahaja tau! Memang mata aku akan jadi lebam macam burung hantu gamaknya.

"Tong gas punya GHAZ!"

**********

Tadaaaaa...lama dah tak buat cerpen, asyik gila Mini cerpen je. Kuang..kuang..kuang..

Insya'allah akan siap hujung minggu ini....

Peace Yo!

0 kata-kata pujaan:

BILA JARI MULA MENARI © 2008 Por *Templates para Você*