Text

Daisypath Anniversary tickers

Followers

01 January 2012

PREVIEW CERPEN KEDUA TAHUN 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Tahun baharu sudah pun tiba dan saya bersemangat baharu hendak buat cerpen banyak-banyak tahun ini (kononnya hew hew hew).

Ok ini cerpen kedua saya nak buat sempena awal-awal tahun (semangat gila ah!)

Selamat membaca walaupun separuh untuk promosi preview gitewww... :P

 

“Dari kerana mata..yang mempunyai kuasa...oh! aku tergoda...aku tergoda dan terkecewa...dari kerana mata...”

     FUH! Lagu klasik ini memang menangkap jiwa kalau benar-benar menyelaminya. Jangan tidak tahu bahawasanya lagu ini memang lagu kegemaran ayah aku! Sampaikan ibu aku pun boleh layan apabila ayah mula menyanyi bersama set karaoke kesayangannya itu. Amboi merpati dua sejoli ini memang romantik dari muda sampailah aku sudah menjangkau 27 tahun! Aman bahagia dan mesra sahaja aku tengok. Cemburu juga sebab aku masih lagi belum berpunya. Bukannya aku tidak ada rupa tapi masih belum berjumpa dengan mana-mana wanita yang benar-benar buatkan hati lelaki aku jatuh tertawan. Ewah! Memilih pula!

Dahulu masa sekolah menengah aku pernah bermusuh dengan seorang perempuan ganas ini. Mulut dia yang becok itu mahu sahaja aku sumbatkan stoking masam ke dalam mulut dia. Asal bertembung mesti bergaduh! Tipikal ala-ala drama melayu macam dalam siaran television Malaysia kita itu. Kisah aku pun lebih kurang begitulah jalan ceritanya.

Kadang-kadang aku tersenyum sendiri apabila teringatkan minah kerek seorang ini! Selalu perasan cantik sewaktu sekolah dahulu. Dalam kotak memori aku, minah becok ini bermata empat (bercermin mata) yang besar gedabak. Rambut berketak-ketak macam maggi. Gigi sedikit ke depan (agak jonggang). Jalan bersepah dan badan sedikit berbau. Inilah gambaran minah becok yang masih melekat dalam kepala otak aku! Ha Ha Ha... Cuma satu sahaja, disebalik kaca mata yang minah ini pakai aku pernah terlihat warna anak mata dia yang sangat cantik. Coklat terang ataupun erti kata lain hazel! Ya, warna matanya berwarna hazel! Jarang wanita asia memiliki warna anak mata seperti itu.

Kamal Affendi tersenyum lagi...

***********************************

Terimakah Kamalia Shafika dengan kehadiran Kamal Affendi ke dalam hatinya? Insan yang pernah melukai hatinya suatu ketika dahulu.


Ah! Perang mulut tetap perang mulut! Handsome ke tidak itu letak tepi dulu. Janji hati aku yang berapi-rapi ini perlu dilunaskan! Inilah baharu betul insan bernama Kamalia Shafika!

Bersambung...hew hew hew...

2 kata-kata pujaan:

d_inda said...

laa..
ingatkan da full smpai ending..
jgn lmbt sgt smbg tu ye..

DALIA NA ZA said...

d_inda : dah beres...selamat membaca ye..

BILA JARI MULA MENARI © 2008 Por *Templates para Você*