Text

Daisypath Anniversary tickers

Followers

30 January 2012

PREVIEW : KISAH HATI KITA



BILA kita sudah kehilangan sesuatu yang kita sayang memang sukar untuk dilupakan begitu sahaja. Meskipun itu adalah suratan takdir yang tidak mampu untuk kita tolak. Biarpun dihalang dengan sepenuh tenaga namun kehendak Allah, siapalah yang berani mempersoalkannya? Hati yang terbuai rasa rindu yang mendalam belum tentu cukup terhapus hanya sekadar mengingati kisah silam.

Hanya kepada Allah jua tempat kita mengadu segala keperitan hati.

Pemergian Nazrin benar-benar membuatkan hati Zarinn dipagut rasa pilu. Cinta yang baru bersemi akhirnya terputus ditengah jalan. Pertemuan mereka bermula sewaktu mereka sama-sama menjalani kursus pembinaan yang dijadualkan oleh pihak syarikat masing-masing. Perkenalan yang singkat itu menjadikan mereka semakin rapat walaupun telah tamat kursus sebulan yang lalu.

**********

NAZRIN terpikat dengan kelembutan Zarinn dan malah petah berkata-kata. Kalau tidak takkan kumpulannya akan menjadi juara dalam pertandingan merekacipta bangunan yang disokong dengan hujah-hujah terbaik daripada Zarinn. Rakan-rakan yang lain tidak dilupakan juga jasa mereka dari sudut kreatif dan inovatif.

Zarinn yang pada mulanya tidak banyak bercakap sekali diminta menyampaikan hujah, ternganga mulut Nazrin melihat kepetahan Zarinn memberi penerangan. Hebat tak hebat anak kepada seorang arkitek yang agak mahsyur namanya.

Salah satu sifat Zarin yang memikat hati Nazrin adalah senyumannya. Ya senyuman yang tidak pernah lekang dari bibirnya. Nazrin mengambil kesempatan untuk mendekatkan diri dengan Zarinn. Ibarat jinak-jinak merpati emmbuatkan Nazrin semakin bersemangat untuk mengenali gadis ini.

Dalam pada masa yang sama, Zarinn juga menyenangi sikap ramah tamah dan berbudi bahasa dari Nazrin. Disamping itu juga lesung pipi kiri dan kanan Nazrin sedikit sebanyak memikat hari Zarinn. Tidak mahu digelar perigi mencari timba, Zarinn membiarkan sahaja rasa hatinya.

Tegarkah dia menyanyangi lelaki itu didalam diam?

**********

"ZARINN..." Seperti biasa lembut sahaja bicara Nazrin kepada aku. Oleh kerana mahu menjaga perasaan aku, sengajalah aku berlagak tenang sedang didalam hati bagaikan mahu pecah.

"Ya..."

"Lagi dua hari kursus kita hendak habis, petang esok keluar berjalan-jalan nak? Naik kereta saya sahaja, jimat sikit minyak." Nazrin mempelawa aku. Bagaikan disorong dengan bantal aku mengangguk laju bersetuju dengan pelawaan Nazrin.

"Ok...tapi nak Zarinn tunggu Nazrin dekat mana?"

"Depan lobby..."

"Ok tapi solat Zuhur ye."

"Ok..." Nazrin mengangguk laju. Terasa malu dengan Zarinn kerana dia sendiri jarang-jarang untuk bersolat. Meskipun Zarinn tidak bertudung namun perintah Allah menunaikan solat tetap dia lakukan.

Aku hanya tersenyum melihat perubahan yang terpancar diwajah Nazrin.

**********

BERSAMBUNG...kali ini pendek sahaja sebab tak boleh nak stay dengan idea kerana kawasan rumah dok boom..boom..bang...bang...

Idea kena heart attacked...hehehe

Tunggu kita publish. (takmo dah janji hari apa sebab mesti tak settle Y_Y...maaf ye..huhuhu)

^_~

0 kata-kata pujaan:

BILA JARI MULA MENARI © 2008 Por *Templates para Você*